Kreativitás, olvasás, zene, satöbbi - ahogyan a világot látom és megélem

Enci világa

Enci világa

Koncert-bakancslista 2015

Avagy milyen koncertekre szeretnék nagyon eljutni idén?!

2015. január 24. - Enid66

Akik egy kicsit is ismernek, szerintem tudják rólam, hogy mostanában leginkább a magyar alternatív (?) zenéket szeretem, bár ez a besorolás egyre kevésbé pontos szerintem. Az biztos, hogy az esetek 99%-ában az MR2 Petőfit hallgatom, az itt játszott zenék, zenekarok állnak legközelebb az ízlésemhez. Reményeim szerint az idei évben is számos remek koncertre fogok eljutni, ahogyan tavaly is - úgy döntöttem, írok egy amolyan "bakancslistát", és megpróbálom összegyűjteni, leginkább melyik zenekarok koncertjén szeretnék bulizni 2015-ben! Mondjuk egy jól megszervezett fesztivállal szerintem ki tudnám pipálni egyben majd' az egészet, ami egyfelől szuper lenne, másrészt azért jó lenne, ha egész évben lenne hova menni, nem csak egy héten keresztül. Koncertlista 15+1 zenekarral, 15+1 videóval, legyen mondjuk ABC-rendben, talán az a legegyszerűbb. (És valószínűleg majd utólag fogok rájönni, hogy mit hagytam még ki...)

Anna and the Barbies

Azt hiszem, a legtöbben a Márti dalát ismerik Pásztor Annáéktól, de a zenekar többi dalát is érdemes meghallgatni, illetve elmenni egy koncertre. Anna egy napfényes délutáni koncerten is hatalmas bulit tud csinálni ötven embernek, de képesek megtölteni a nagy budapesti bulihelyeket is. Szerencsések vagyunk, hogy tavaly Dunaújvárosban is kétszer koncertezett a zenekar - ha ilyen mázlink idén nem is lesz, valahol majdcsak sikerül belekeveredni egy jó kis Anna-buliba! 

Budapest Bár

Ahogyan a korábbi bejegyzésemből kiderül, ezt a pontot tulajdonképpen ki is pipálhatnám, hiszen voltam már idén Budapest Bár-koncerten, pedig még a január sem múlt el. A korábban leírtakat továbbra is fenntartom, imádom azt a fajta színpadi jelenséget, amit Farkas Robiék megálmodtak és létrehoztak - de nagyon szeretnék már eljutni egy olyan táncolós koncertre, ahol nem kell fegyelmezni magam, és szépen végigülni az előadást!

ByeAlex

Tudom, hogy Alex megosztó figura, őt vagy szeretik az emberek, vagy nem, de szerintem semlegesnek maradni elég nehéz vele kapcsolatban. Én az első kategóriába sorolom magam, már a Kedvesem előtt is volt némi fogalmam a munkásságáról, és azóta is szeretem azt az egyszerű-romantikus-költői, de egyáltalán nem mindennapi világot, amit  Alex dalai körém varázsolnak. Egyszer szeretném élőben is átélni ezt a varázslatot.

Halott Pénz

Ők az a zenekar, akik teljesen észrevétlenül kúsztak be a bőröm alá, a rádióban hallottam őket sokszor, és tavaly, amikor EFOTT-on két megcélzott koncert közben csak bolyongtunk a színpadok között, az egyik helyen "félfüllel" hallottuk őket, és akkor jöttem rá, hogy jó az, amit csinálnak. Azt hiszem, megérne egy nem félfüllel hallgatós koncertet is - ki is néztem egyet márciusra, de arra sajnos már minden jegyet eladtak... De nem adom fel!

hiperkarma

Sok-sok éves szerelem, még valahonnan a gimnázium környékéről, pörgős szövegek, húzós dallamok, és olyan maradandó dalok, hogy még hosszú évek kihagyása, hiperkarma-hallgatás nélkül eltöltött időszak után is kívülről fújja az ember az összeset. Bízom benne, hogy újabb termékeny időszak következik a zenekar életében, de úgy, hogy Bérczesi Robi egészsége is megmaradjon. Remélem, nem kérek túl sokat. Ja, és hogy végre újra hallhassam őket élőben - a jegyem már megvan az áprilisi budapesti koncertre! 

Intim Torna Illegál

Velük valahogy nem volt szerencsém 2014-ben, két koncertjük volt meghirdetve Dunaújvárosban, de az egyik koncertre lebetegedtem, a másik perig végül elmaradt. Remélem, idén valahol sikerül pótolni, szeretném megnézni, milyen bulit csinálnak élőben. 

Kaukázus

Mert őket ismeretlenül ismerem, anélkül, hogy különösebben hallgattam volna valaha, életem első Kaukázus-koncertjén sem éreztem magam kívülállónak, és határozottan jó buli volt! Szívesen megyek idén is, ha lesz megfelelő helyen/időben. Vagy akár a csendes-ülős verzió is jöhet, Janó, egyszálgitárral, annak is megvan a hangulata.

Kiscsillag

Mert egyszerűen szeretjük a Lovasit. Ez van. Szerencsére ők is szeretnek Dunaújvárosba jönni, vagy legalábbis jönnek, jöttek tavaly is. Ráadásul a nevüket is egy itteni vendéglátóipari egységtől kölcsönözték, bár az is lehet, hogy ezt csak mi, dunaújvárosiak szeretjük hinni. A lényeg, hogy Lovasit bármikor, bármilyen formációban szívesen meghallgatom élőben is.

Konyha

A tavalyi év talán legnagyobb felfedezése számomra a Konyha zenekar volt, elég könnyű volt megszeretni őket. Elgondolkodtató szövegek, sokszor borongós hangulat, valószerűtlenül összecsengő rímpárok, és nem utolsósorban egy karizmatikus frontember, aki egyébként az előzőek nagy részéért is felel. Szepesi Matyit a Magashegyi Underground gitárosaként ismerhetjük, de itt, bár nagyon hangsúlyozzák a csapaton belüli egységet és egyenlőséget, szerintem egyértelműen ő kerül a középpontba. És milyen jól áll neki! Január 31., A38 - vigyázz, jövünk!

Magashegyi Underground

Kicsit hasonló élmény, mint a Kaukázus - nem kellett "direktben" hallgatni a dalokat ahhoz, hogy koncerten a zenekarral együtt énekeljem őket, és nagyot bulizzak rájuk! A dalok nagyon fülbemászóak, Bíborka olyan, mint egy mesebeli hercegnő valami távoli bolygóról, és Szepesi Matyi gitárosként is magával ragad.  

Pannonia Allstar Ska Orchestra

Egy koncert, ami felér egy maratoni futóversennyel - legalábbis KRSA, a zenekar énekese jellegzetes mozgásával helyben biztosan lefut egy jelentősebb távol minden koncerten. De a pörgős zenékre a közönség sem tud egy helyben maradni, az egyszer biztos! 

Quimby

Ahogyan korábban is írtam már róla, nálam a Quimby akkor lett nagy kedvenc - nagyjából az elmúlt 7-8 évben -, amikor már nem éreztem kötelezőnek... Persze jó érzés tudni, hogy ugyanabban a suliban töltöttem el nyolc évet, amelynek falai között Kiss Tibi és Varga Lívius annak idején elkezdtek együtt zenélni, de gimis koromban valahogy nem éreztem magaménak ezt a zenét. Most már annál inkább. Remélem, ha más nem is, de egy újabb karácsonyi koncert összejön!

Szabó Balázs Bandája

Lírai, költői szövegek, lágy dallamok, népzenei hatások - számomra ezek olyan elegyet képeznek, ami igazán elvarázsol. A tavalyi évben kétszer is lett volna lehetőségem meghallgatni Balázsékat, még csak a városból sem kellett volna kitenni a lábam, de aztán mindkétszer máshogy alakult. Ha idén lehetőségem lesz, igyekszem nem elszalasztani, hiszen élőben még csodásabb élmény lehet hallani őket.

Vad Fruttik

Újabb erősen szöveg-centrikus zenekar, ezek a dalok nem hagyják, hogy ne figyeljen rájuk az ember, ezt nem lehet csak úgy "háttérzajnak" hallgatni - ugyanilyen a zenekar frontembere, Likó Marci is, akire egész koncert alatt muszáj odafigyelni. A "Nekem senkim sincsen" és a "Lehetek én is" biztos sokaknak ismerős, de a többi dalt is erősen ajánlott meghallgatni!

Wellhello

Azt már tudjuk, hogy Flour Tomi és Diaz kettőse, ha akar, tud lenni romantikus, és tud lenni igen vicces, "társadalom-kritikusan" odaszólogatni kicsit, de kíváncsi vagyok, hogy ezen felül mi van még bennük, egy koncerten az eddig slágerré vált 2 dalukon kívül mivel töltik ki a műsoridőt. Az eddigiek alapján nagyon rossz nem lehet.

The Biebers

Zenei stílusban egy kicsit kilóg a sorból (egyszer így határozták meg saját stílusukat: „tradicionális tánczene részeg gyerekeknek”), de tetszik. Puskás Peti hangját nagyon régóta szeretem, ebben a produkcióban is jól szól. Érdekes lehet az elektronikus zene és az élő énekhang találkozása, szívesen meghallgatnám, mi kerekedik ki ebből - feltehetően jó nagy buli!

A bejegyzés trackback címe:

https://encivilaga.blog.hu/api/trackback/id/tr727102715

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása