Kreativitás, olvasás, zene, satöbbi - ahogyan a világot látom és megélem

Enci világa

Enci világa

DAColva a tinikor kihívásaival

Reading Challenge - középiskolában játszódó regény

2015. február 28. - Enid66

vacs.jpgAz olvasási kihívásban elérkeztem a következő ponthoz, ahhoz a könyvhöz, ami egy középiskolában játszódik. Eredetileg másik regényt írtam fel a listámra, de aztán kiderült, hogy az iskolában, ahol dolgozom, író-olvasó találkozó lesz, és Kalapos Éva lesz a vendég. Kíváncsi voltam, milyen regényeket is ír, ezért gondoltam, ebbe a kategóriába tökéletes lesz a D.A.C.-sorozat első könyve. Nem csalódtam, bár nem elsősorban nekem szól a könyv, mégis le tudott kötni. Valódi problémák, szerelem, barátság és egy alakulóban lévő szövetség - ez a D.A.C.
A poszt végén pedig egy kis programajánló ;)

Kalapos Éva
Egy új élet (D.A.C. 1.)

Manó Könyvek, Budapest, 2013884224_5.jpg
272 oldal · ISBN: 9786155385186

Fülszöveg:

Unatkozol? Magányos vagy? Vagy csak egyszerűen úgy érzed, az életed egy irtó nagy káosz? Így van ezzel a 16 éves Fellegi Flóra is, aki egy budapesti lakóparkban él elfoglalt apjával és idegesítő öccsével. Kevés barátja van, a pasizásban tapasztalatlan, egyedül a filmekért rajong mániákusan. Amikor azonban megismeri a kicsit fura, de nagyon vagány Zsanit, az élete fenekestül felfordul, és világossá válik az is, hogy idővel minden titokra fény derül…

Lépj be te is a D.A.C. világába, és éld át velünk a kalandokat! Barátság, szerelem, család, problémák és megoldások – D.A.C.!

Élményeim a könyvvel kapcsolatban:
Olvasásom: 2015. február 7., 17:31 → 2015. február 8., 10:05

Pozitív csalódás volt ez a regény – vagy inkább úgy mondanám, előtte nem igazán tudtam, mire számítsak, de végül nagyon tetszett a könyv. Azt hiszem, elsősorban nem én vagyok a célközönség, de jól bele tudtam élni magam a történetbe, magával ragadott. Olvasmányos, folyamatosan fenntartja az érdeklődést, fiatalos, lendületes, ugyanakkor mégis valódi problémákkal is foglalkozik, melyek sajnos nem ritkák egyetlen családban, vagy baráti társaságban sem. Néha azért irigyeltem Flóráékat, bár nekik sem lehet olyan egyszerű – akár tizenévesen elveszíteni valamelyik szülőnket, akár a szülők irreális elvárásainak megfelelni… Jónak tartom, hogy a középiskolások életéből nem csak a könnyed gimis hétköznapokat ismerhetjük meg, hanem egy kicsit a "sötétebb" oldalt, a nehézségeket is, és biztos vagyok benne, hogy több olyan fiatal van, akinek ezek a regények orvosságot jelentettek, kiutat mutathattak számukra a problémákból.
Nem biztos, hogy minden olyan szép, amilyennek elsőre tűnik, viszont egy igazi összetartó baráti társaság segíthet elviselni a legnehezebb napokat is – ez a regény éppen ennek remek példája. 

iro_olvaso_kalapos.jpgÉs bár valóban nem én vagyok az a korosztály, akinek íródott, de valószínűleg a történet további könyvei is megfordulnak majd a kezemben. Örülök, hogy egy újabb tehetséges fiatal magyar írót ismerhettem meg.

Aki pedig testközelből szeretné megismerni Kalapos Évát, az Dunaújvárosban is megteheti ezt nemsokára: egy író-olvasó találkozóra hívták meg az írónőt, melyre szeretettel várnak minden érdeklődőt, elsősorban persze azokat, akik a regények célközönségének számítanak, az általános és középiskolás korosztályt. Helyszín a Pannon Oktatási Központ 5-ös terme, időpont pedig 2015. március 05. (csütörtök), délután 3 óra. Ha tudok, szerintem én is beülök a beszélgetésre.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://encivilaga.blog.hu/api/trackback/id/tr267228683

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása