Kreativitás, olvasás, zene, satöbbi - ahogyan a világot látom és megélem

Enci világa

Enci világa

Adventi készülődés

2016. november 27. - Enid66

20161127_192740_1.jpgSziasztok! Úgy tűnik, a 2016-os év is elhussant (van egyáltalán ilyen szó?! na mindegy...), úgy, hogy szinte észre sem vettük. Vagy csak nekem tűnik úgy, hogy még csak most kezdtük ezt az évet? Most meg mindjárt itt a karácsony, utána pedig azonnal kezdődik is a 2017... Még leírni is annyira furcsa... Akárhova nézek, úgy tűnik, mindenki lázasan készül a karácsonyi ünnepekre, és adventi hangulatban díszítgeti a környezetét. Mivel ez a hétvége nekem is eléggé az adventi hangolódásról (is) szólt, gondoltam, megmutatom, nálam milyen dekorációk készültek idén, bár még messze a készülődés vége!

Az adventi időszak egyik legjellegzetesebb dísze az adventi koszorú - na azt pont nem készítettem. Lett helyette kétféle asztaldíszem. A színvilág mindkettőnél ugyanaz, a rózsaszín és a zöld találkozása. Nem az a klasszikus karácsonyi színpárosítás, de ahogy már korábban is írtam, nem igazán szeretem a "kötelező" dolgokat, meg ráadásul az arany színt sem, szóval az jó eséllyel nem fog szerepelni a karácsonyi dekorációimban sem.

Eredetileg a mostanában nagyon divatos advent-box volt az elképzelésem, végül a boltban beleszerettem ezekbe a csodaszép színű gyertyákba, ezekhez meg annyira nem passzolt volna a doboz - legalábbis szerintem. Így elővettem egy üvegtálat, belerögzítettem a gyertyákat, az alját feltöltöttem sóval (amit összekevertem egy kevés zöld csillámmal), és "rádobáltam" a megálmodott díszítést.

15211570_10207730360565400_1435290729_n.jpg

A konyhaasztalra - már szinte hagyományosan - mindig csak egy egyszerűbb díszt készítek, egy hosszúkás tálcára négy gyertya (az újrahasznosítás jegyében maradtak a tavalyiak), köré némi dekoráció, egy kis gyöngysor, néhány apró gömbdísz és egy kis angyalka. Voilà:

20161127_211341.jpg

Amivel valahogy minden évben több időt töltök, az az ajtódísz elkészítése, és hát ez idén is így volt. Ebben a borzasztóan modern világban a különféle ötletek szinte mindenhonnan támadnak, főleg ha az ember lánya még be is lép mindenféle internetes csoportokba... Hát, ezt a vattakorongos ötletet én sem magamtól álmodtam meg... :) Hungarocell koszorúalapra gombostűvel tűzögettem fel a vattakorongokat, minél közelebb egymáshoz, hogy szépen összerendeződjenek. A koszorú hátulján nincs semmi, hogy szépen felfeküdjön az ajtóra - de a vattából így is majdnem elfogyott egy 100 db-os csomag...

(Amire rájöttem készítés közben, hogy jó, hogy olyan vattát vettem, aminek nincs túlzottan - sőt egyáltalán - összedolgozva a széle, ha ilyen keményre össze lenne nyomva, valószínűleg nem lenne ilyen "puha" az összhatása. Ezt anyukám mondta, amikor meglátta még félkészen, hogy már a szoba másik feléből látta, hogy milyen puha... :) Micsoda szinesztézia, mondaná a művelt irodalmár...) Amikor elkészült a koszorúalap, elég sokáig próbálgattam, hogy milyen díszekkel egészítsem még ki az ajtódíszt, de nem igazán jött az ihlet, valahogy semmi nem tetszett igazán. Aztán az adventi vásárban megláttam a hintalovat, és tudtam, hogy ő kell nekem. Viszont szegénykém arany mintázatot kapott a készítőitől, amivel sajnos nem igazán passzolt bele az elképzelésembe. Így hát kapott egy kis ezüst akrilfestéket, és további ezüst kiegészítőket maga mellé, meg néhány halványkék csillogó kövecskét (ezeknek a színét nem igazán adja vissza a fénykép...) Azt hiszem, az idei díszekből egyelőre ő a kedvencem: 20161127_183855.jpgÉs ha már adventi vásár - a legtöbb városban ezen a hétvégén megnyitottak a különféle kirakodások, forralt borral, karácsonyi díszekkel, kézzel készített termékekkel, ajándékötletekkel, fényekkel - és persze hihetetlen tömeggel. Nem is tudom, ezt miért felejtem el minden évben... Tegnap voltunk Pesten, megpróbáltunk körülnézni a Vörösmarty téren, és a Szent István Bazilika előtti vásárban, de elég vegyes élmény volt. Volt néhány olyan eladó, akinél tényleg csodaszép dolgokat láttunk, és persze volt sok olyan termék, ami nagyon nem az én világom. De épp ez a szép, hogy nem vagyunk egyformák. Sajnos a tömeg nagyon zavaró volt, csomó árushoz oda sem fértünk, meg sem tudtuk nézni, milyen portékákat kínáltak (volna)... Azt hiszem, adventi vásárból ennyi elég is volt idénre. Na jó, a fények tényleg szépek voltak, és nagyon tetszett a forralt bor pohara is (ez a bazilika előtti vásár pohara):

15181524_1385489078149591_517203249791164218_n.jpg

15219598_1386188621412970_375995273516363661_n.jpg

15239190_1385813704783795_1350748962_n.jpg

A következő adventi projekt már azt hiszem a mézeskalács-sütés lesz. Már ma is gondoltam rá, hogy jó lenne sütni egy adagot - több helyre szeretnék ajándékozni is belőle - de mégsem jutottam el odáig... Még szerencse, hogy olyan receptem van, ami egyből puha, így a várakozással nem megy fölöslegesen az idő ;) Legközelebb talán már azzal jövök! Szép adventi hangolódást Nektek!

A bejegyzés trackback címe:

https://encivilaga.blog.hu/api/trackback/id/tr4012004500

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása