Kreativitás, olvasás, zene, satöbbi - ahogyan a világot látom és megélem

Enci világa

Enci világa

Konyha - Álomból vár

Első (második-harmadik) benyomások a negyedik Konyha-albumról

2018. november 12. - Enid66

45512068_2435787703114941_7896737642203578368_o.jpgNagy-nagy örömömre végre megjelent a(z egyik) kedvenc zenekarom, a Konyha negyedik albuma, így a szombat esti lemezbemutató koncertig még éppen van idő rongyosra hallgatni az új dalokat, a dalszövegeket pedig tökéletesen begyakorolni. Már szinte hagyomány, hogy a Konyha-lemezbemutatók alkalmával a közönség már minden dal szövegét együtt énekli a zenekarral, így még szerencse, hogy a koncert előtt egy héttel megérkezett a negyedik album, ami - úgy érzem - szintén tartogat olyan dalokat, amik nagy-nagy kedvencek lesznek. Első benyomások, és kedvenc szövegrészletek a hajtás után! 

A Konyha zenekar negyedik albuma az "Álomból vár" címet kapta a keresztségben. És hogy miért "Álomból vár"?  A zenekar facebook-oldalán olvasható magyarázat alapján "a nagy dolgok ugyanúgy, mint az egészen aprók, álmokként kezdik. Ennek a lemeznek a záródala egy altató, amelynek zenei témája egyben az album indítása is. Az álmok fontosak - de ugyanilyen fontos a teremtő erő és hogy higgyünk az álmainkban, máshogy nem lesz belőlük soha vár. Így kezdték ezek a dalok is, így kezdte ez a lemez is, amelynek hamarosan elengedjük a kezét, lássuk meg: mi lesz a sorsa, lesz-e a mi álmainkból kísérőzene a ti napjaitokhoz." Azt gondolom, mindenképpen! ♥

46014173_2444071398953238_3118271266214117376_n.jpg

Az albumról korábban, a koncertek során ezúttal csupán két dalt ismerhettünk meg, a Hazaérsz és a Százszor visszajátszott című dalokat, a közönség ezeket már megszerethette, megtanulhatta. Az új dalokkal nagyon jó érzés ismerkedni, felfedezni a mindig is kedvelt Szepesi Mátyás-féle szófordulatokat és rímeket, amik számomra talán a Konyha legnagyobb erősségét jelentik. Az album tizenegy számos, a két, korábban már megismert dalon kívül még egy instrumentális felvezetés (intro), hét új dal és a Százszor visszajátszott rádióváltozata kapott helyet.

Az új dalok közül kettő vált igazán nagy kedvenccé az első hallgatás során: Az én utam, és a Földrevaló (Julinak), aminek a születéséről így írtak a HVG-s lemezbemutató cikkben: "a feléneklés utolsó napján pedig kigurult egy szöveg a csapat régi barátjáról és támogatójáról, Fábián Juliról".

A Földrevalónak számomra talán ezek a legmeghatározóbb sorai:

"Odafent, a bárányfelhők foltosak,
Neked elhittünk oly sokat,
Hogy mi is lehetünk fontosak.

Játsszuk azt, hogy csak úgy elbújtál,
Dolgod van, csak nekünk nem szóltál,
Keresed azt, amit az éjszaka elpakolt."

De egyébként szóról szóra gyönyörű az egész szöveg, a dal pedig pontosan olyan összességében, mint Julitól búcsúzni: fájdalmas, szomorú, de közben nem lehet megfeledkezni arról az életigenlésről, ami Juli egész lényét körbeölelte.

"A legszebb karácsonyomkor odakint eső esett,
Nem kaphattam szebb ajándékot, mint hogy a szívetekben lehetek.

Ez az én utam, ez az én hitem,
Napról napra magamnak építem.
Ez az én dalom, velem fütyül a szél,
Csillag kátyúk közt zötyög a Göncöl-szekér."

A másik kedvencem, azt hiszem, Az én utam című dal lesz, ami az én olvasatomban egy kicsit nekünk, a zenekart kedvelő, és követő embereknek is szól, legalábbis én ezt hallom ki a sorok közül: hiszen egy zenésznek, egy énekesnek nagy erőt és hitet adhat az a tudat, hogy a rajongók a szívükbe zárják őt, és támogatják. Persze simán elképzelhető, hogy Matyi fejében teljesen más gondolatok, más emlékek kergették egymást, amikor megszületett ez a szöveg és ez a dal, de én valamiért kapaszkodom azokba az adventi, karácsonyi emlékeimbe, amiket bennem idézett fel ez a néhány sor.

Nagy valószínűséggel ez azért lehet, mert hosszú idő után ez az első olyan Konyha-dal, ami nem egyértelműen párkapcsolati témájú (vagy csak én magyarázom bele ezt a többi szövegbe?), így most végre megint azt érzem, hogy nekünk szólnak a dalok, hiszen azt gondolom, hogy egy énekesnek még a legszemélyesebb szövegeket, dalokat is úgy kell(ene) előadnia a színpadon, hogy a közönség minden egyes tagja azt érezze, hogy azok a szavak, azok az érzések csakis neki szólnak - remélem, hogy szombat este újra ezt érezhetem majd a koncert során, kicsit jó lenne újra ebbe az álomba ringatni magam. #nevergrowup #foreverdreamer

Itt hallgathatjátok végig az "Álomból vár"-at:

(Fényképek: Konyha facebook-oldal)

A bejegyzés trackback címe:

https://encivilaga.blog.hu/api/trackback/id/tr1114368999

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása