Kreativitás, olvasás, zene, satöbbi - ahogyan a világot látom és megélem

Enci világa

Enci világa

2019-es visszatekintés

Élményeim számokban

2020. január 04. - Enid66

theater-stage.pngA 2019-es évet is magunk mögött hagytuk - nekem úgy tűnik, mintha egy szempillantás alatt telt volna el és ért volna véget ez az év... Élményekben idén sem volt hiány, egyáltalán nem unatkoztam, de jelentősebb változások nem történtek az életemben, hacsak a környezetbarátabb életmódra való törekvésemet nem vesszük ide, talán ezt lehetne a változás címszó alá besorolni. Gondoltam, hozok nektek egy kis összefoglalást az évemről, ha van kedvetek, olvassatok tovább! Olvasmány-, koncert- és színházélmények a beszámolóban!

Ami nem változott az elmúlt évekhez képest, hogy a munkával töltött időn túl a szabad óráimat, napjaimat is sikerült igen tisztességesen betábláznom, így unatkozásra nem igazán hagytam magamnak időt, és lehetőséget.

81222436_478853376162722_5287050976975388672_n.jpgA könyvek és az olvasás sajnos 2019-ben sem kapott akkora teret az életemben, mint amekkorát szerettem volna rá szánni, sokszor inkább mással kapcsolódtam ki. 2018-ban csatlakoztam Szabados Ágnes "Nincs időm olvasni kihívásához" (NIOK), aminek elsősorban az a célja, hogy legalább havonta egy könyvet elolvasson az ember - ehhez Ági minden hónapban megjelöl egy témát, illetve sok esetben közös könyvet is ajánl, amit a kihívásban résztvevő könyvmolyok elolvasnak, és hónap végén egy virtuális kibeszélőn megoszthatják egymással élményeiket. Végülis ha a havi 1 könyvet tekintjük alapcélnak, akkor sikeresen teljesítettem az évet, mert összesen 14 könyvet olvastam végig, emellett elolvastam Lakatos Levente virtuálisan, folytatásokban megjelenő regényét, és vannak még megkezdett könyvek is a polcomon. A havi kihívások és a közös könyvek közül ugyan nem olvastam el mindent, viszont több olyan történet is felkerült az olvasmánylistámra, amit utána színházban láttam. A viszonylag kevés olvasás ellenére voltam két NIOK-találkozón, amiken már csak ülni, és hallgatni a beszélgetéseket is borzasztóan inspiráló volt, voltam a Margó irodalmi fesztiválon, a Könyvhéten, dedikáltattam sok-sok könyvemet. 81965196_467661950846903_5313532246378938368_n.jpgA Poket zsebkönyveknek köszönhetően elkezdtem felfedezni Háy Jánost, a NIOK miatt megismertem Gárdos Pétert, Csepelyi Adrienn munkássága pedig a mindennapjaim részévé vált. 2020-ra annyit fogalmaztam meg magamnak, hogy idén is legalább ugyanennyit olvassak, próbáljak meg minél többet befejezni a megkezdett olvasásaim közül, és legalább egy néhány mondatos benyomást / értékelést írjak a könyvekről, a Szabados Ági által megalkotott csodaszép olvasónaplóba, és a Moly-ra is.

Koncertek tekintetében ugyan nem volt unalmas a 2019-es év, bár ennél sokkal több élményt is gyűjthettem volna. Bár az előző évhez képest eléggé lecsökkent a koncertélményeim száma, de ennek nyilván részben az az oka, hogy a színházi látogatásaim száma viszont jelentősen megnőtt, így ennél jobban már nem akartam, vagy nem is nagyon tudtam túlzsúfolni a hétvégéimet. Ebben az évben új kedvenceket nem igazán fedeztem fel, és sajnos egy-két kedvenc koncertje ki is maradt idén, viszont volt egy-két jó nap, amikor igazán elengedhettem, és nagyon jól érezhettem magam a kedvenceim koncertjén. 81938067_474743179905950_690338533096816640_n.jpgEmellett volt néhány különleges élmény is, mint pl. ByeAlex egyszálzongorás-történetmesélős koncertje, vagy KosziJanka és a Blahalouisiana dunaújvárosi koncertje a Petőfi Művészeti Ligetben. Dudikon (a dunaújvárosi egyetem négynapos fesztiválján) is jó volt a program, volt Biebers, 30y, Ákos, de a legtutibb nap az volt, amikor egymás után tomboltuk végig ByeAlex, a Bagossy Brothers és a Halott Pénz koncertjeit, természetesen az első sorban. Aztán a nyári kirándulós-nyaralós néhány napunkat is sikerült úgy leszerveznem, hogy a győri "3 folyó, 1 sziget" összművészeti fesztivál idejére essen, így a városnézés mellett három év után újra voltam Kaukázus, és Pannonia Allstar Ska Orchestra koncerteken, és nagyon élveztem! Ezen a nyáron ismét eljutottam VOLT-ra, bár sajnos megint csak egy napra - viszont az fantasztikus volt: délután a tűző napon egy Odett-koncert, majd utána bevetettem magam a másik színpad elé az első sorba, és végigtomboltam egy Anna & the Barbies, egy hiperkarma és egy Quimby koncertet! Számomra az már szinte mellékes volt, hogy ezek után még volt egy LP koncert is, számomra az előtte lévő 3 buli akkora energialöket volt, imádtam minden pillanatát! És akkor még nem is beszéltem a Magashegyi Underground és a Konyha mindig imádott koncertjeiről - év végén még kirándultunk is egy jót Győrbe, egy jó kis MU-koncertért. 82170869_842383546187276_5714409418452369408_n.jpg2020-ban jó lenne pótolni az idén kimaradt Vad Fruttik, Péterfy Bori, Margaret Island koncerteket, és természetesen az emlékezetes Szabó Balázs, MU, Konyha és mindenféle koncertekre is minél többször eljutni.

Amit viszont 2019-ben sikerült eléggé kimaxolnom, mármint a lehetőségekhez képest, az a színház - összesen 43 alkalommal ültem be valamelyik színház előadására, mondjuk ebben voltak olyan színdarabok, amiket többször is láttam az év folyamán, vagy nem most láttam először, de a lényeg, hogy nem nagyon volt olyan, ami ne tetszett volna. A dunaújvárosi színházon túl voltam a Vígben, a Pestiben, az Operettben, a Margitszigeti Szabadtérin, a RAM Colosseumban, az Ódry Színpadon, a Pesti Magyarban, a Tháliában, a Mozsár Műhelyben és a Budaörsi Latinovitsban is - szóval az előző évhez képest tényleg sikerült színesítenem a palettámat (a Spirit végül többszöri nekifutásra sem jött össze). Molnár Ferenc Lilioma végigkísérte az évemet, voltam a Vígben és az Operettben is, de a dunaújvárosi színházban is készült egy feldolgozás - ezeket összesen ötször láttam - és még mindig nem unom. Különösen szerettem Dunaújvárosban a Valahol Európában-t, a Kozmikus magányt a Vígben, a "Kinek az ég alatt már senkije sincsen", és a "Mondjad, Atikám!" című darabokat, a Lóvátett lovagokat a Pestiben, a Jöhetsz drágám!-at a Hadart Színház vendégjátékaként, az Amphitryon-t az Ódry-n, a 100 szóban a Várost a Mozsárban, a Liliomfit Budaörsön, a Diótörőt az Operettben, és természetesen a Pál utcai fiúkat, és nagyon jó volt a Vígben a Hamlet, A nagy Gatsby, A diktátor és a Háború és béke is - ezeket bármikor újranézném, ahogyan pl. A padlást és a Dzsungel könyvét is. Mindegyikről tudnék ennél sokkal többet is írni, de azt hiszem, ezt akkor kellett volna megtennem, amikor hazaértem a színházból. 81527985_1300026123504241_4554658731161288704_n.jpgTalán majd idén - bár felelőtlen ígéreteket nem szeretnék tenni. Az biztos, hogy színházba járni idén is sokat fogok, próbálok azért erről valamilyen fórumon folyamatosan beszámolni.

Az olvasáshoz csak még egy fél gondolat erejéig visszatérve, egyfelől persze sajnálom, hogy nem fordítottam rá elég időt, másrészt viszont nem bánkódom annyira, mert sok - olvasásra is fordítható - időt magyar sorozatok nézésével töltöttem, ami pedig sokszor még izgalmasabbá tette a színházi előadásokat, vagy a korábban kedvenccé vált színészeket nézhettem a sorozatokban - vagy találhattam egy halom olyan kedvencet, akiket majd színházban is jó lenne látni.

Tervek tehát bőven vannak az idei évre is, biztosan idén sem fogok a fenekemen ülni és unatkozni, aztán majd kiderül, mit sikerül megvalósítani a tervekből. 

Azt hiszem, a környezetbarát életmóddal, és a hulladékcsökkentéssel kapcsolatos törekvéseimről majd később, külön posztban írok, ez már így is elég hosszú lett.

Zárásul pedig: Boldog, egészségben, sikerekben, tartalmas emberi kapcsolatokban, élményekben és konfetti-esőben gazdag 2020-as évet kívánok Mindenkinek! 

A bejegyzés trackback címe:

https://encivilaga.blog.hu/api/trackback/id/tr3415385854

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása