Kreativitás, olvasás, zene, satöbbi - ahogyan a világot látom és megélem

Enci világa

Enci világa

Galaxis útikalauz stopposoknak

2015. március 10. - Enid66

covers_158313.jpgA zenés nőnapi köszöntő után vissza az olvasási kihíváshoz! Az eredeti listámon a vicces könyv kategóriába szántam a Galaxis útikalauz stopposoknak című regényt, és hát vicces is volt meg minden, de valahogy mégis hiányérzetem maradt, másrészt a könyvtáram is bővült, így egy kis átrendezés után végül ez lett a könyvem, amiben nem-emberi szereplők vannak. Mert hát ha végigutazod az egész galaxist, akaratlanul is összefutsz néhány nem-emberi lénnyel - és akkor még nem is szóltunk a váratlanul felbukkanó bálnákról, a törölközőkről és a cserepes virágokról.

Douglas Adams
Galaxis Útikalauz stopposoknak (Galaxis Útikalauz stopposoknak-trilógia 1.)

Kozmosz Könyvek, Budapest, 1987
202 oldal · ISBN: 9632117735

Fülszöveg:

Ez a történet a szörnyen ostoba csütörtökről és a rendkívüli következményeiről szól, és arról, hogy miért sokkal biztonságosabb a világegyetem, ha van nálunk egy törülköző. Ez a történet emellett egy könyvről is szól, melynek címe: Galaxis Útikalauz stopposoknak. Ez nem földi könyv, sosem adták ki a Földön, és a szörnyű katasztrófát megelőzően egyetlen földlakó se látta vagy hallott róla. A könyv mindazonáltal szerfelett figyelemreméltó. Valószínűleg ez a legfigyelemreméltóbb könyv, ami csak napvilágot látott a Kisgöncöl óriási kiadóhivatalainak gondozásában – bár a földlakók ezekről se hallottak. Ez a könyv nem csupán hallatlanul figyelemreméltó, hanem elképesztően sikeres is. Népszerűbb, mint a Mennyei Házi Mindentudó, jobban fogy, mint a Hatvanhárom További Figura Súlytalanság Esetére című illusztrált kiadvány, és ellentmondásosabb, mint Oolon Coluphid filozófiai bombaként robbanó trilógiája: a Hol Tévedett Isten,a Még Néhány Isten Legsúlyosabb Tévedéseiből és a Végül Is Kicsoda Ez Az Isten Egyáltalán? A Galaxis Külső Peremének néhány liberálisabb civilizációja számára a Galaxis Útikalauz már kiszorította a hatalmas Encyclopaedia Galacticát, s egyedül tölti be az összes tudás és bölcsesség tárházának szerepét, mert noha sok benne a hézag, és tele van kétes, de legalábbis üvöltően pontatlan adattal, két fontos vonatkozásban felülmúlja kevésbé szárnyaló elődjét. Egyrészt némileg olcsóbb. Másrészt borítóján a következő szavak láthatók, szép nagy betűkkel szedve: NE ESS
PÁNIKBA!

337266_875_256.jpg

Élményeim a könyvvel kapcsolatban
Olvasásom: 2015. február 11., 21:10 → 2015. február 21., 19:55

Bevallom, nem kaptam meg a könyvtől azt, amit vártam. Lehet, hogy nekem voltak túl nagy elvárásaim, vagy a film a valósnál sokkal pozitívabb emlékekkel élt bennem (azt hiszem, ideje lenne újranézni...), vagy egyszerűen csak nem a megfelelő pillanatban vettem a kezembe a könyvet, nem tudom…
Nem volt rossz, a végére egészen belejöttem az olvasásba, és kezdtem élvezni, de az elején elég nehezen haladtam vele – persze biztosan meg is kell szokni a könyv stílusát, és nem fennakadni azokon a hihetetlen dolgokon, amik elsőre igen szokatlanok voltak egy mondatba összepakolva. Azt gondoltam, sírva röhögős könyv lesz (azóta megtudtam egy kedves ismerősömtől, hogy nem, nem lesz az, "csak hihetetlenül abszurd és cinikus"), végül nem szórakoztam rajta rosszul, de mégis hiányérzetem maradt utána.
Egyébként maga a történet jó, átgondolt, egy remekül kidolgozott világegyetembe kalauzolja el az olvasókat (végülis mégiscsak egy útikalauz...), különleges élményt nyújtva. Tetszett, de valószínűleg tényleg túl nagy elvárásokkal ültem neki.

A bejegyzés trackback címe:

https://encivilaga.blog.hu/api/trackback/id/tr227257749

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása